ECOGRAFIES 4D (1)

Fa temps que estem pensant de fer-nos una ecografia 4D i, per fi, tenim el centre escollit i l’hora reservada. Fins a arribar aquí, però, he hagut de peregrinar per pàgines web i fòrums, de trucar a diverses clíniques, de demanar consell a amics i coneguts… perquè enlloc deien el mateix i per aclarir què coi passava.

Per això, abans de parlar de l’ecografia 4D que em faré, he pensat que estaria bé fer una petita apreciació que us pot ajudar si esteu dubtant a fer-vos aquesta ecografia. Bé, de fet, tinc dues apreciacions per fer: d’una banda, establir la diferència que hi ha entre una ecografia 2D, una 3D i una 4D, i, de l’altra, aclarir quins serveis s’inclouen en una ecografia 4D, atès que cada clínica és un món (diferents serveis, diferents preus, diferents condicions…). Comencem?

A part de les aplicacons mèdiques específiques (que desconec completament, sóc absolutament llega en medicina), visualment és ben senzill: les ecografies 2D són bidimensionals i representen aquell reguitzell de llums i ombres, en blanc i negre, que podem veure quan el ginecòleg gira el monitor i veus un cigronet a la pantalleta. Per la seva banda, les ecografies 3D són ecografies tridimensionals, és a dir, imatges on es perceben les formes relativament ben definides i els volums del cigronet. En el cas de les 4D, és el mateix que les 3D, però amb la diferència que les imatges es presenten en una seqüència i, llavors, apareixen en moviment.

Quan vaig començar a buscar informació per decidir el centre en el qual ens faríem l’ecografia, vaig mirar de fer dos passos: buscar informació per internet i trucar a la clínica per demanar hora. Ara bé, com veureu, el procés es va allargar una mica més.

Així doncs, el primer que vaig fer és entrar als webs i fòrums de mares per veure què hi deien. Qui millor que una mare per parlar-ne amb propietat? (grau de satisfacció, setmana d’embaràs, serveis, preus, centres…).

Després de navegar per diversos llocs, vaig adonar-me, amb estupefacció, que el mercat de les ecografies 4D era força variat (sobretot quant a preus i serveis). Així que vaig pensar que el millor seria trucar-hi. Em va ajudar? Doncs d’aquella manera, perquè cada una (UEC de Vic, Centre Mèdic Mogent de Llinars del Vallès, Dexeus, Tecknon i una clínica d’Esplugues de Llobregat el telèfon de la qual em van passar) em va dir coses diferents: que si a tantes setmanes, que si tants minuts de vídeo, que si entregaven o no fotos impreses, que si incloïen o no un informe diagnòstic… I jo sense criteri propi definit!

Per treure’n l’entrellat (com comento en l’entrada anterior), vaig pensar que la llevadora m’ajudaria a resoldre dubtes i, en certa manera, ho va fer: havia de sospesar jo mateixa els pros i els contres de la prova. I això és el que vaig fer.

Després de sintetizar tot el que havia llegit i escoltat, vaig concloure el següent:

CARACTERÍSTIQUES COMUNES:

1- Totes les ecografies 4D són de pagament (encara que tinguis mútua/assegurança mèdica).

2- Els preus a Barcelona són més cars que a la perifèria.

3- Totes et lliuren un CD amb una gravació i unes fotos.

4- Totes deixen fer la visita com a mínim amb un acompanyant.

5- Si no es veu bé (perquè no es deixi veure o pel que sigui), es pot repetir l’ecografia. Passat els intents, tant sí com no, pagues i adéu-siau!

CARACTERÍSTIQUES DIVERGENTS:

1- Els minuts de la gravació poden variar, segons si el cigronet es deixa veure millor (en aquest cas poden ser 10/15 minuts) o pitjor (llavors els minuts poden augmentar).

2- Hi ha llocs en què et lliuren fotos impreses.

3- En cas que no es vegi bé, la repetició de l’ecografia pot variar en el nombre d’intents: del que jo vaig consultar, variava d’un intent a tres (és a dir, una visita més o tres).

4- El nombre d’acompanyants també pot variar: n’hi ha que només hi pot entrar una persona, n’hi ha que dues, n’hi ha que tres i, fins i tot, n’hi ha que poden entrar les que vulguin en torns d’una en una fins que s’acabi l’ecografia.

5- Hi ha clíniques que, a més del CD, et lliuren un informe mèdic (o control ecogràfic) amb les dades del cigronet (el mateix que fan a l’ecografia de les 20 setmanes).

6- Els preus varien segons la geografia i el renom del centre. Per exemple: a Vic i Llinars, 90 €; a la Tecknon, 165 €; a Esplugues, 150 €, i a la Dexeus, 240 €.

7- Les setmanes d’embaràs per fer-se l’ecografia ronden entre la setmana 22 i la 30, però cada centre estableix un termini concret: de la 22  a la 27, de la 24 a la 30…

Finalment, sospesant tota aquesta informació, vaig decidir-me per la proximitat i pel boca-orella: tinc un familiar que treballa als serveis mèdics i em va donar les dades d’una clínica que coneixia. Vaig trucar-hi i, amb la informació que tenia, em va fer el pes:

Diagnosi Mèdica Creu Blanca (Barcelona)

Preu: 140 € (a la pàgina web hi diu 160 €; no en feu cas, està equivocat)

Setmana: entre la 26 i la 30

Serveis: CD amb vídeo de 15 minuts i fotografies, 2 intents més si no es veu bé

La setmana que ve ja us ho explicaré, com ha anat la cosa!

Etiquetat ,

3 thoughts on “ECOGRAFIES 4D (1)

  1. Martachka ha dit:

    Déu n’hi do la feinada que has tingut! Gràcies per la informació… Nosaltres no crec que la fem… Amb la de les 20 setmanes, que es veia molt bé, ja en fem prou, encara que no tinguem cap foto de les carones, quan neixin les baldufetes ja acabaran prou tipes de fotos 😉

    Ja explicaràs com va!

  2. […] ja vaig comentar en una entrada anterior, avui toca parlar de la visita per a l’ecografia 4D que vam fer dimecres […]

Deixa un comentari

El meu cigronet

Blog d'una mare primerenca

Estimat bloc...

Blog d'una mare primerenca

Sortir amb nens

Blog d'una mare primerenca

Ara.cat - Criatures

Blog d'una mare primerenca

Diari d'una mare ginecòloga

Blog d'una mare primerenca