ON TIME

Dijous passat vaig tornar a ca la llevadora. Era la visita “quadrisetmanal” corresponent. A més, però, em desxifrava i interpretava els resultats de les últimes analítiques. Segons el que va veure, està tot correcte.

Com que sóc molt endreçadeta i m’agrada tenir-ho tot al dia, vaig aprofitar la visita per resoldre algunes coses, entre les quals hi havia la visita al dentista i l’aclariment de dubtes quant a les ecografies 4D (de fet, feia un parell de setmanes que rebuscava entre els fòrums de mares, trucava a les clíniques i preguntava a amics i coneguts, i no n’acabava de treure’n l’entrellat. Qui millor que la llevadora per informar-me’n?).

Pel que fa al dentista, es veu que hi havia d’haver anat durant el primer trimestre. Ah!, molt bé! I a mi qui m’havia d’avisar o fer un volant perquè hi anés? Ningú no me n’havia dit res, i sort que vaig demanar-ho! Total, que ara ja no hi puc anar, perquè sóc “fora de termini” per culpa de la seva incompetència organitzativa. Un desastre! (Encara dubto si és incompetencia organitzativa o estratègia pressupostària…)

Quant a les ecografies 4D (en una altra entrada en parlaré més extensament), la llevadora em va acabar dient que eren “una atracció de fira”. M’explico: els pares no assisteixen a la prova ecogràfica com a mesura diagnòstica ni res per l’estil, ja que normalment no es fan informes (a més, segons la llevadora, l’ecografia de les 20 setmanes és prou exhaustiva i determinant com per fer-ne una altra un mes o un mes i mig després per obternir-ne uns resultats pràcticament idèntics, tret de les mides, és clar!). Simplement, se la fan per poder veure amb dos o tres mesos d’antelació el seu nadó (la carona, les mans, l’expressió, els moviments…).

Tot i així, la llevadora em va remarcar que, si ens volem gastar aquests diners, endavant!, que ho podríem prendre com una prova diagnòstica extra. Per què? Doncs perquè, a més del record prenatal, en l’hipotètic cas que el ginecòleg veiés alguna “cosa estranya” durant l’ecografia, estaria obligat a avisar els pares perquè es fessin proves per analitzar la “cosa estranya” que hagués detectat (beneït jurament hipocràtic!). D’aquesta forma, l’ull mèdic ve implícit en la visita.

I com podem estar-ne segurs, que ens avisaran? (hi ha gent molt hipòcrita malgrat el jurament hipocràtic). En aquest sentit, si el nostre fill nasqués amb alguna “cosa estranya”, visible a les imatges que ens entreguen, es podria denunciar la clínica i al ginecòleg li cauria el pèl. I amb un vídeo i unes fotos a les mans fets en un centre i per una persona amb noms i cognoms no se la voldrien jugar pas. (És una mica bèstia això que explico, però, tenint en compte la societat de consum i arribista en què vivim, val més tenir certes coses clares, oi que m’enteneu?)

Etiquetat

4 thoughts on “ON TIME

  1. Martachka ha dit:

    No està mai de més curar-se en salut, si teniu ganes de fer la prova, endavant. Ja no només “per si de cas”, sinó perquè 1) cadascú pot fer el que li roti amb els seus diners i 2) si us fa il·lusió, per què hauríeu de deixar de fer-ho? Ja explicaràs què tal és això de la eco 4D…

  2. Sança ha dit:

    Tens tota la raó. De fet, la setmana que ve (dimecres) tenim hora en un centre de Barcelona. De seguida que tingui un moment, publicaré una entrada fent safareig de la visita i de la informació que m’hauria agradat tenir abans de decidir-me (tinc un recull interessant d’aspectes a tenir en compte). Us la fareu?

  3. […] treure’n l’entrellat (com comento en l’entrada anterior), vaig pensar que la llevadora m’ajudaria a resoldre dubtes i, en certa manera, ho va fer: […]

Deixa un comentari

El meu cigronet

Blog d'una mare primerenca

Estimat bloc...

Blog d'una mare primerenca

Sortir amb nens

Blog d'una mare primerenca

Ara.cat - Criatures

Blog d'una mare primerenca

Diari d'una mare ginecòloga

Blog d'una mare primerenca