NOVA TONGADA D’ANALÍTIQUES

Durant l’embaràs, les llevadores duen un control sobre el teu estat físic. A part del pes i la tensió, un d’aquests controls periòdics consta d’analítiques a la sang i al pipí.

Normalment, la primera analítica es fa durant el primer trimestre (a mi me la van fer cap al segon mes) i em van analitzar els nivells de sucre i ferro, si havia patit toxoplasmosi o rubèola, i d’altres mandangues que ja no recordo. D’una banda, portes un potet amb pipí i, de l’altra, et fan prendre un xaropet amb gust de llimona o de taronja i et treuen uns quants tubets de sang. (Hi ha gent que li fa molt de fàstic, aquest xaropet, però a mi fins i tot m’agrada!)

Doncs bé, avui he anat a fer la segona tongada d’analítiques, corresponents al segon trimetre. M’han fet beure el xaropet i m’han extret les mostres de sang, però no he portat la mostra de pipí, perquè, a partir del segon semestre, n’has de portar un, de potet, a cada visita. De fet, a l’última visita ja l’hi vaig portar el potet: la llevadora l’obre, hi suca un cartronet i et diu com està la cosa.

I és que el dia 1 de gener vaig complir, oficialment, els 5 mesos d’embaràs (o les 22 setmanes no arriba). I tot plegat em fa pensar que ja he passat l’equador de l’embaràs i que l’Arnau (àlies Cigronet) va creixent i creixent, fins que arribarà un dia que dirà “que vinc!” i, llavors, correm-hi tots!

Etiquetat

3 thoughts on “NOVA TONGADA D’ANALÍTIQUES

  1. Martachka ha dit:

    Que surti tot bé!! A mi em toca aviat…

  2. Sança ha dit:

    El 17 d’aquest mes ho sabrem. I a finals d’aquest mes o principi de l’altre, volem fer una eco extra Seguretat Social, que sigui 4D. Coneixes algun lloc fiable?

  3. Martachka ha dit:

    Ni idea! No he mirat res ni tan sols sé si a mi me la faran o no, ni on puc anar a fer-la…

Deixa un comentari

El meu cigronet

Blog d'una mare primerenca

Estimat bloc...

Blog d'una mare primerenca

Sortir amb nens

Blog d'una mare primerenca

Ara.cat - Criatures

Blog d'una mare primerenca

Diari d'una mare ginecòloga

Blog d'una mare primerenca